Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Ulf Dahlquist - 12 juli 2009 22:49

Det är i dag viktigt, liksom förr i tiden, att skydda sina ägodelar från skador och slitage. I alla tider har man försökt bygga saker som står stadigt i alla tider, som pyramider och statyer, men allt förfaller till förfallna fallskärmar och vattenfall. Det enda sättet som fungerar, som jag kommit fram till nu, och som ingen uppfunnit tidigare, är metoden som jag kallar för skyddskrossning.

Genom att skyddskrossa saker hindrar man dem från att gå sönder. Om de redan har gått sönder kan de inte gå sönder en gång till. Det är därför som det lutande tornet i Pisa fortfarande står kvar. Det lutar eftersom det gick sönder, men inte tillräckligt mycket för att bli trasigt. Därför står det fortfarande kvar för att det inte kan gå sönder igen. Pyramiderna eroderar också i långsam takt eftersom ingen var omtänksam nog att krossa dem efter att de byggts upp. Därför röstar jag, i mina sinnens fulla bruk och mitt ämbetes fulla kraft och handen på hjärnan, att vi nu måste krossa pyramiderna för att bevara dem till framtida generationer i form av smågrus, storgrus och mellanstora stenar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards