Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

En revisors bekännelser - del 2

Av Ulf Dahlquist - 22 juli 2009 15:51

Då arbetsplatsen sanerades sköts arbetssökandet upp för en tid, så när de nästa gång annonserade ut platser var jag beredd. Det var dessutom få som sökte sig dit, nu när ryktet om den lömska fiskpesten spridit sig. Jag redovisade min meritförteckning men blev ändå inte anställd, då chefen verkade ha någon sorts personligt ogillande mot mig. Kanske hade han misstänkt något när jag dök upp varje dag utan att vara anställd, och dessutom glömde kvar en och annan fisk i fikarummet då och då. Det är mycket möjligt att han kan ha sett någon sorts koppling mellan den förargliga fiskinvasionen och mitt smygeri, speciellt då jag ständigt gick omkring där med en portfölj full med fisk. Han hade ändå odlat misstankar emot mig, trots att jag alltid utgav mig för att vara en förbipasserande fiskförsäljare.
Jag insåg att jag var tvungen att göra något åt honom, så jag stal ett av hans brev för att kunna förfalska hans namnteckning. Först var jag tvungen att öva på den, så jag gick in på personaltoaletten och skrev den några gånger på väggen. Sen skrev jag lite snuskiga meddelanden så att det såg ut om om chefen signerat dem. Snart började folket på jobbet få reda på chefens snusk och började odla fientlighet gentemot honom. När han gick ut i fikarummet för att ta en kopp kaffe slogs den våldsamt ur handen på honom. Han skrek "vad gör du!? din jävel!" åt Lisa Parklund som örfilat koppen ur hans hand.
Jag låg gömd bakom några kartonger och bevittnade hela misshandeln. Hon slog ner chefen på golvet så att saliven sprutade ur hans mun. Sedan kom resten av kvinnorna på jobbet och bokstavligen sopade golvet med honom.
Döm om min förvåning när jag upptäckte att han faktiskt var en snuskgubbe i hemlighet. han hade alltså hela sin dator fylld med omoraliska bilder och texter. Jag råkade visst bara avslöja honom.Nåväl, jag passade på att skriva en check till mig själv med hans namnteckning. Med dessa pengar skulle jag kunna muta den nya chefen, som skulle ersätta den gamla som avskedats för sexuella trakasserier och olaglig pervositet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulf Dahlquist - 9 januari 2010 22:06

I en avlägsen mörk framtid kommer många att leta efter en ljusare tillvaro. Jorden blir överbefolkad och allmänt otrevlig att bo på. Jordens ledande vetenskapsmän kommer nog att tycka att jorden hade blivit inkompetent, och att det är dags att bygga ...

Av Ulf Dahlquist - 3 oktober 2009 15:07

Ofantliga mängder fågelfrö som förhärskande föda leder till en användning av öl och narkotiska saker, på samma sätt som ofantliga mängder potatis som förhärskande föda leder till brännvinsdrickande. Fågelfrö-dieten leder emellertid också, som en subt...

Av Ulf Dahlquist - 24 september 2009 19:34

Jag satt uppe i den mystiska ventilationen och väntade på rätt tillfälle att utför amin väl planerade plan. Min utrustning bestod som bekant av en rulle silvertejp, två kopparrör, en cirkelsåg och en dvd-film. Alla dessa föremål spelade en viktig del...

Av Ulf Dahlquist - 11 september 2009 17:57

De skinnhalsade glesbryserna är ett folkslag som lever i Bryssels glesbygder. Det kan låta motsägelsefullt att tala om glesbygt mitt i en stad, men det finns det faktiskt. Det är i just dessa glesbygder som brysselkålen odlas, eftersom brysselkålen ä...

Av Ulf Dahlquist - 29 augusti 2009 13:11

Det är mycket sorglit, men likväl sant. Den stora hemligheten, hur man gör öl av fågelfrö, har sedan länge gått förlorad. I tusentals år har mänskligheten tvingats gå utan denna visdom. Frågan om hur vi klarat oss med öl fri från fågelfrö (frifrånfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards