Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

En revisors bekännelser - del 3

Av Ulf Dahlquist - 1 augusti 2009 20:04

Den nya chefen var ganska så tveksam till att ta emot mutorna, men när jag slängde in de omoraliska bilderna och texterna som jag snott från hans föregångares dator så gick han med på det och anställde mig. Han tyckte att jag verkade företagssam och initiativtagande. Han skulle bara veta. Nu kunde jag ägna mig åt att förskingra pengar och sno kontorsmaterial på heltid.
Men det fanns alltid medarbetare som ville ställa sig ivägen. De kontrollerade siffrorna lite väl noga, och jag fick hitta på nya saker att skylla på varje gång. Tyvärr gick de inte på det när jag sa att kommatecken var förbjudna enligt min religion och att på torsdagar så var fyror åttor och tvärtom. En del av dem klagade hos chefen, men han var för upptagen med materialet jag gav honom.
Det var särskilt två stycken på jobbet som var emot mig. Mina rivaler skulle man kunna säga. De hette Ztefans Kap och Bossle Bässervisser. Jag ska nu berätta om hur jag avlägsnade dem.
Jag hade tänkt hela natten, och dagen därpå hade jag forumelat min listiga plan för att bli av med Ztefan. Jag skulle sätta dit honom för dass-smuggling och smurfkidnappning. Alla skulle hata honom och spotta på honom helt oprovocerat. Innan jobber åkte jag till Clas Ohlson och köpte en rulle silvertejp, två kopparrör, en cirkelsåg och en dvd-film.
Sedan på lunchrasten kröp jag i de mystiska ventiulationssytemen i lokalerna för att gillra del ett av min fälla. Jag befann mig nu ovanför Ztefans kontor. Han satt och rökte snus i hemlighet. Den jäveln skulle minsann få.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulf Dahlquist - 9 januari 2010 22:06

I en avlägsen mörk framtid kommer många att leta efter en ljusare tillvaro. Jorden blir överbefolkad och allmänt otrevlig att bo på. Jordens ledande vetenskapsmän kommer nog att tycka att jorden hade blivit inkompetent, och att det är dags att bygga ...

Av Ulf Dahlquist - 3 oktober 2009 15:07

Ofantliga mängder fågelfrö som förhärskande föda leder till en användning av öl och narkotiska saker, på samma sätt som ofantliga mängder potatis som förhärskande föda leder till brännvinsdrickande. Fågelfrö-dieten leder emellertid också, som en subt...

Av Ulf Dahlquist - 24 september 2009 19:34

Jag satt uppe i den mystiska ventilationen och väntade på rätt tillfälle att utför amin väl planerade plan. Min utrustning bestod som bekant av en rulle silvertejp, två kopparrör, en cirkelsåg och en dvd-film. Alla dessa föremål spelade en viktig del...

Av Ulf Dahlquist - 11 september 2009 17:57

De skinnhalsade glesbryserna är ett folkslag som lever i Bryssels glesbygder. Det kan låta motsägelsefullt att tala om glesbygt mitt i en stad, men det finns det faktiskt. Det är i just dessa glesbygder som brysselkålen odlas, eftersom brysselkålen ä...

Av Ulf Dahlquist - 29 augusti 2009 13:11

Det är mycket sorglit, men likväl sant. Den stora hemligheten, hur man gör öl av fågelfrö, har sedan länge gått förlorad. I tusentals år har mänskligheten tvingats gå utan denna visdom. Frågan om hur vi klarat oss med öl fri från fågelfrö (frifrånfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards