Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Skyddskrossning

Av Ulf Dahlquist - 12 juli 2009 22:49

Det är i dag viktigt, liksom förr i tiden, att skydda sina ägodelar från skador och slitage. I alla tider har man försökt bygga saker som står stadigt i alla tider, som pyramider och statyer, men allt förfaller till förfallna fallskärmar och vattenfall. Det enda sättet som fungerar, som jag kommit fram till nu, och som ingen uppfunnit tidigare, är metoden som jag kallar för skyddskrossning.

Genom att skyddskrossa saker hindrar man dem från att gå sönder. Om de redan har gått sönder kan de inte gå sönder en gång till. Det är därför som det lutande tornet i Pisa fortfarande står kvar. Det lutar eftersom det gick sönder, men inte tillräckligt mycket för att bli trasigt. Därför står det fortfarande kvar för att det inte kan gå sönder igen. Pyramiderna eroderar också i långsam takt eftersom ingen var omtänksam nog att krossa dem efter att de byggts upp. Därför röstar jag, i mina sinnens fulla bruk och mitt ämbetes fulla kraft och handen på hjärnan, att vi nu måste krossa pyramiderna för att bevara dem till framtida generationer i form av smågrus, storgrus och mellanstora stenar.

 
 
Ingen bild

Mikael Pettersson

13 juli 2009 21:10

Är du verkligen normalt funtad i hjärnan??? Ingen, och då menar jag verkligen INGEN, kan väl vara intresserad av den här bloggen???!!! Du skriver ju INGET vettigt, och dessutom går du in på andras bloggar och ska verka mystisk och lämnar konstiga och rent löjliga kommentarer...
Gör något vettigt i stället. Du blir bara idiotförklarad...

 
Ulf Dahlquist

Ulf Dahlquist

14 juli 2009 19:29

Ni har fel, min herre. Den här bloggen är det intressantaste som finns i hela världen. Människan har bara ännu inte erkänt min vishet, och det är mitt kall att dela med mig av mina lärdomar.

http://sanningenfakta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulf Dahlquist - 9 januari 2010 22:06

I en avlägsen mörk framtid kommer många att leta efter en ljusare tillvaro. Jorden blir överbefolkad och allmänt otrevlig att bo på. Jordens ledande vetenskapsmän kommer nog att tycka att jorden hade blivit inkompetent, och att det är dags att bygga ...

Av Ulf Dahlquist - 3 oktober 2009 15:07

Ofantliga mängder fågelfrö som förhärskande föda leder till en användning av öl och narkotiska saker, på samma sätt som ofantliga mängder potatis som förhärskande föda leder till brännvinsdrickande. Fågelfrö-dieten leder emellertid också, som en subt...

Av Ulf Dahlquist - 24 september 2009 19:34

Jag satt uppe i den mystiska ventilationen och väntade på rätt tillfälle att utför amin väl planerade plan. Min utrustning bestod som bekant av en rulle silvertejp, två kopparrör, en cirkelsåg och en dvd-film. Alla dessa föremål spelade en viktig del...

Av Ulf Dahlquist - 11 september 2009 17:57

De skinnhalsade glesbryserna är ett folkslag som lever i Bryssels glesbygder. Det kan låta motsägelsefullt att tala om glesbygt mitt i en stad, men det finns det faktiskt. Det är i just dessa glesbygder som brysselkålen odlas, eftersom brysselkålen ä...

Av Ulf Dahlquist - 29 augusti 2009 13:11

Det är mycket sorglit, men likväl sant. Den stora hemligheten, hur man gör öl av fågelfrö, har sedan länge gått förlorad. I tusentals år har mänskligheten tvingats gå utan denna visdom. Frågan om hur vi klarat oss med öl fri från fågelfrö (frifrånfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards