Direktlänk till inlägg 24 september 2009

En revisors bekännelser - del 4

Av Ulf Dahlquist - 24 september 2009 19:34

Jag satt uppe i den mystiska ventilationen och väntade på rätt tillfälle att utför amin väl planerade plan. Min utrustning bestod som bekant av en rulle silvertejp, två kopparrör, en cirkelsåg och en dvd-film. Alla dessa föremål spelade en viktig del i min listiga plan.
Först tog jag cirkelsågen och sågade upp ett hål i golvet. Naturligtvis blev Ztefan förvånad av sågandet och tittade upp och fick sågspån i ögonen. Då hoppade jag ner i hålet och slog honom i huvudet med det ena röret. Sedan stoppade jag undan det för att gömma vid ett senare tillfälle då det hade mina fingeravtryck. Jag tog det andra kopparröret och tejpade fast det i hans hand så att det skulle se ut som om han slagit sig själv medvetslös. Sedan la jag DVD-filmen på hans skrivbord och kröp upp så fort jag kunde. När folk kom in för att titta efter så kunde de inte misstänka överfall, och när de tittade på filmen så såg de att det var en film där Ztefan begår brott. Det var visserligen jag som spelat in filmen i förväg, och det var jag själv som låtsades begå brott iförd en Ztefan-mask, men de gick på det. De blev irktigt upprörda när de bevittnade Ztefan begå de hemska brotten, så de släpade iväg honom och låste in honom i en taxi som de betalade att köra till sydfrika och släppa av honom där. Det var då jag insåg hur framgångsrikt jag utfört planen. De hade blivit så uppretade av de förfalskade brotten att de tagit sig tid att leta upp en taxifirma som kör mellan kontinenter och dessutom samlat ihop tillräckligt med pengar för att betala bortförandet av Ztefan.
En tid senare dök Liza Parklund upp med en annan intressant DVD. Tydligen hade jag inte ännu fullt förstått hur otroligt arg hon hade blivit för de hemska ospecificerade brotten jag framgångsrikt beskyllt Ztefan för, och nu fick jag se djupet av hennes vrede. Hon hade installerat en dold kamera i bilens baklucka, så att hon kunde filma Ztefan och gotta sig åt hur rädd och inlåst han var. Jag gjorde en mental anteckning att aldrig någonsin reta upp henne, och satte mig för att titta på filmen.
Zetfan som fortfarande var medvetslös började kvickna till taxibakluckan. Han började snyfta och gråta eftesom han trodde att han blivigt kidnappad av en nekrofilvåldtäktsyxsexmördare som skulle göra hemska och sjuka saker med hans bakdel. I bakluckan låg det en bandspelare. Zfetan som sett Sawfilmerna blev mycket rädd och tryckte på play. Liza Parklunds röst hördes.
"Hello, Ztefan! Up until now you thought you could commit these hideous crimes forever. But we, your coworkers, found a very interesting DVD on your desk. Well, let us say that you won't be seeing Smurfette for some time.
"We don't want you in our company anymore. Leave or die, make your choice! *klick*" Ztefan tjöt i bakluckan och fattade absolut ingenting förutom det att han blivigt utkastad från företaget.
Jag njöt. Åååh, vad jag njöt. Men... En på jobbet var helt övertygad om att Ztefan var oskyldig, och denne misstänkte mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulf Dahlquist - 9 januari 2010 22:06

I en avlägsen mörk framtid kommer många att leta efter en ljusare tillvaro. Jorden blir överbefolkad och allmänt otrevlig att bo på. Jordens ledande vetenskapsmän kommer nog att tycka att jorden hade blivit inkompetent, och att det är dags att bygga ...

Av Ulf Dahlquist - 3 oktober 2009 15:07

Ofantliga mängder fågelfrö som förhärskande föda leder till en användning av öl och narkotiska saker, på samma sätt som ofantliga mängder potatis som förhärskande föda leder till brännvinsdrickande. Fågelfrö-dieten leder emellertid också, som en subt...

Av Ulf Dahlquist - 11 september 2009 17:57

De skinnhalsade glesbryserna är ett folkslag som lever i Bryssels glesbygder. Det kan låta motsägelsefullt att tala om glesbygt mitt i en stad, men det finns det faktiskt. Det är i just dessa glesbygder som brysselkålen odlas, eftersom brysselkålen ä...

Av Ulf Dahlquist - 29 augusti 2009 13:11

Det är mycket sorglit, men likväl sant. Den stora hemligheten, hur man gör öl av fågelfrö, har sedan länge gått förlorad. I tusentals år har mänskligheten tvingats gå utan denna visdom. Frågan om hur vi klarat oss med öl fri från fågelfrö (frifrånfåg...

Av Ulf Dahlquist - 15 augusti 2009 15:54

"Döda dessa två republikens livvakter." befallde rymdgeneralen. Allah Guld och Förhållande Kakel blev snabbt omringade av stridsdroider."Utrota dem!" utbrast Allah Guld, men trots hans stridslystnad blev de snabbt tillfångatagna och leddes iväg."En p...

Ovido - Quiz & Flashcards